Making of the EP-Phone
Wat is reclame?
VERHALEN VAN MENSEN ZIJN VAN GROTER BELANG over een bijzondere reclame-man die ik eens ontmoette
STORIES OF MEN ARE OF MORE IMPORTANCE Just about a special advertising man I ever met
Meerdere jaren geleden: Ik las het op een site van “op het oog van morgen” En, dat ging over een verhalenman. Een reclame man die van zijn oorspronkelijke beroep was afgekeerd na de komst van zijn kinderen. Waarom zou hij zich nog langer bezig houden met dode producten? Was het niet veel meer van belang om de verhalen van werkelijke mensen te vernemen? Reclame ging voorheen altijd over dode dingen die dan aangeprezen diende te worden. Maar toen dus opeens niet meer. Hij dook in de wereld van de verhalen en maakte kort daarop 3 verhalenspelen en wilde niet meer reclame maken voor dode dingen. Hij wilde zich inzetten voor andere mensen om beter te worden in wat ze kunnen. Reclame maken dus voor mensen. Na een korte zoektocht kregen we contact met elkaar en we spaken af bij het loopbrugrestaurant vlak voor vliegveld Schiphol. Ik maakte kennis met de verhalenman Ewald Theunisse en besloot zelfs om een workshop bij hem te gaan volgen. Hij was oprichter van de zogeheten ZZP- academie. Hieronder de spellen die hij uiteindelijk op de markt bracht en een korte uitleg van zijn ideeën via een paar youtube filmpjes.
Many years ago: I read it on a site of "in view of tomorrow" And that was about a storyteller. An advertising man of his initial appeal was turned his intension after the birth of his children. Why would he keep longer working with dead products? Was it not not much more important to hear the stories of real people? Advertisements previously were always about dead things that he had to promote. But then so suddenly gone. He delved into the world of men stories and shortly thereafter three stories play and did not want more advertising for dead things. He wanted to work for other men to become better at what they can. So he started advertising for people. After a short search of me we got in touch with each other and we made a appointment by the bridge restaurant close to Schiphol Airport. I met the storyteller Ewald Theunisse and even decided to attend a workshop with him. He was the founder of the so-called ZZP- academy. Below I like to show you the games he finally brought to the market and a brief explanation of his ideas through a few YouTube videos.
Reclame =
1. een vorm van communicatie dat tot doel heeft om iets of iemand bij anderen aan te prijzen of te promoten. Onder reclame worden alle middelen verstaan die ingezet worden om iets of iemand bekendheid te laten verkrijgen. Het belangrijkste doel van het maken van reclame is (naams)bekendheid verwerven.
2. advertisement : consumenten en producenten - Het overbrengen (communiceren) van een boodschap door een adverteerder met de bedoeling zijn afzet te vergroten of sympathie te winnen voor zijn denkbeelden. Als de reclame eigenschappen aan een product toekent die het niet heeft is sprake van misleidende reclame. Verschillende instellingen oefenen een vorm van zelfcontrole uit op reclameboodschappen. bijv. de STER en de Reclameraad voor de etherreclame, de Reclamecodecommissie voor de drukpersreclame en de Keuringsraad voor geneesmiddelenreclame. Sinds 1980 bestaat een wet tegen misleidende reclame. (Schöndorff c.s.).
3. gunstige informatie over een product of dienst die je aanspoort het te kopen.
4. communicatie (boodschap) van de adverteerder (aanbieder) met de bedoeling de voorkeur van de consument voor zijn product te beinvloeden en hiermee zijn afzet te vergroten.
5. aandacht van de klant trekken
6. De niet-persoonlijke presentatie van goederen, diensten of ideeën om resultaat te bereiken, waar openlijk voor is betaald door een geïdentificeerde instelling.
7. een vorm van massacommunicatie die tegen betaling via een massamedium wordt uitgezonden.
8. een openbare aanprijzing, vooral via televisie, radio en internet, om de afzet van goederen of diensten te bevorderen.
9. 1) Advertentie 2) Aanbevelende aankondiging 3) Aanprijzing van een product 4) Aanbieding 5) Aanprijzing 6) Aanprijzing van een artikel 7) Beklag 8) Bezwaar 9) Bezwaarschrift 10) Een klacht over die promotie (crypt.) 11) Ingezonden mededeling 12) Klacht 13) Middel om kopen te bevorderen 14) Openlijke aanprijzing 15) Publieke aanprijzing 16) Promotie 17) aanprijzing 18) advertentie (publiciteit) 19) bezwaarschrift (terugvordering)
10. een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. Veel reclame is dan ook bedoeld om consumptie te bevorderen door het creëren en versterken van een merkimago en getrouwheid aan een merk. Het is ook het promoten van een product, dienst, bedrijf of idee door middel van een veelal gesponsorde boodschap
11. een vorm van communicatie dat tot doel heeft om iets of iemand bij anderen aan te prijzen of te promoten. Onder reclame worden alle middelen verstaan die ingezet worden om iets of iemand bekendheid te laten verkrijgen. Het belangrijkste doel van het maken van reclame is (naams)bekendheid verwerven. Deze bekendheid kan zich vervolgens uiten in een grotere verkoop van goederen of diensten, maar ook niet-commerciële doeleinden kunnen baat hebben bij reclame, zoals goede doelen en politieke partijen. Reclames kennen vele uitingsvormen: folders, billboards, uitingen op de radio, televisie en in de krant zijn daarvan enkele voorbeelden. Ook kan een product 'in de reclame' zijn. Dan is het doel niet zozeer naamsbekendheid van dat product, maar is het afgeprijsd. Het maken van reclame wordt doorgaans onder marketing geschaard.
12. Reclame bestond al ten tijde van het Romeinse Rijk: er zijn reclameboodschappen teruggevonden in de ruïnes van Pompeï. In de commercieel succesvolle Gouden Eeuw werd in Nederland ook al reclame gemaakt in kranten. Het eerste reclamebureau werd in 1843 door Volney Palmer in Philadelphia opgericht. Het allereerste reclamebureau in Nederland werd gevestigd in 1846 in Rotterdam en heette Nijgh en Van Ditmar.
Bij het ontstaan van de moderne industriële maatschappij werd een snelle afzet van grote aantallen gelijke producten, naast een degelijke identificatie van de wensen van consumenten, steeds meer nodig geacht. Reclame, en in een breder verband marketing, voldeden aan die noodzaak. Daarmee versterkten zij in niet geringe mate de verdere groei van de industriële maatschappij, en leidden volgens velen tot het ontstaan van consumentisme: het zinloze bevredigen van onechte wensen die door de industrie zijn aangepraat. Tegen reclame is ook van meet af aan bezwaar gemaakt, het sterkst nog aan het eind van de jaren zestig, toen ook de soms vergaande listen van reclamemakers werden doorzien, door onder meer Vance Packard die daarover enkele boeken schreef. Ook werd reclamemakers gewetenloosheid verweten, omdat zij altijd bereid leken om reclame voor welk product dan ook te maken, op welke manier dan ook - zo werd er jarenlang reclame gemaakt voor sigaretten met de claim dat roken gezond zou zijn; of dat suikerhoudende producten gezond zouden zijn (Mars). Er ontstond echter ook een beweging voor 'eerlijke' reclame. Intussen is reclame een zeer dominante factor geworden in westerse economieën.
Doel van reclame
Het primaire doel is onderwerp van veel discussie. Eén school van deskundigen stelt dat het primair gaat om te zorgen voor bekendheid. Een andere school van deskundigen stelt: het uiteindelijke doel van reclame is, door middel van gerichte publiciteitsacties, gedragsverandering van mensen te bewerkstelligen en ze aan te zetten tot een actie die financiële of andere voordelen heeft voor de sponsor van de reclame. Concreet kan dit zijn: consumenten overhalen tot het kopen van een bepaald product, de naamsbekendheid van een merk vergroten, zwevende kiezers in de aanloop naar verkiezingen overhalen om op een bepaalde partij te stemmen.
Werking van reclame
Reclame werkt - hoewel geen concrete feiten over de exacte werking bekend zijn - in principe volgens de redenering dat een wervende boodschap
- de aandacht moet trekken, desnoods door te schokken
- een herkenbaar voordeel moet inhouden voor de ontvanger daarvan: plezier, de snelle bevrediging van een behoefte of een direct, echt voordeel zoals korting
- het verlangen tot een aanschaf of een daad moet opwekken
- een manier moet bieden om het voordeel te realiseren
Dit bekende model dat de werking van reclame beschrijft noemt men het AIDA-model: attention, interest, desire, action: de aandacht opwekken, de interesse wekken, het verlangen opwekken, tot actie overhalen.
Uitvoering van reclame
In reclame wordt er meestal gebruikgemaakt van advertenties, een aan de betrokkene beschikbaar gesteld deel van een medium, waarin hij zijn boodschap kan plaatsen (waarbij vrijwel altijd ook inhoudelijke voorwaarden van het betrokken medium gelden). Essentieel daarbij is dat de advertentie qua doel en afzender te onderscheiden is van de rest van het medium. Er bestaan niet-reclamedragende media, reclamedragende media en reclamemedia.
Bij 'gratis reclame' wordt de term 'reclame' wellicht oneigenlijk gebruik, omdat het dan vaak gaat om een niet-geautoriseerde of zelfs om een door de betrokkene in het geheel niet gewenste aanbeveling (bijvoorbeeld voor een boek dat uitverkocht is). Onder 'gratis reclame' kunnen vallen bijvoorbeeld mond-tot-mond-reclame, het onverplicht vermelden van een bedrijf of product in een kranten- of tijdschriftartikel of ander persmedium. Reclamemakers zullen vaak zo veel mogelijk deze effecten van reclame trachten te sturen. Meestal wordt dit sturen gezien als een taak van de PR (public relations).
Vaak wordt er onderscheid gemaakt tussen reclame en promotie, waarbij dat laatste slaat op directe ondersteuning van de feitelijke verkoop, terwijl reclame ook als doel kan hebben het versterken van een imago.
Reclametechnieken
Reclamemakers gebruiken verschillende technieken om consumenten te overtuigen.
-
Herhaling: Om te zorgen dat hun product of merk goed herkend wordt, gebruiken veel reclamemakers herhaling. Een goed voorbeeld hiervan zijn de herhalingen binnen hetzelfde reclameblok. De hoeveelheid herhaling wordt vaak als reclamedruk omschreven.
-
Groepsgeest: Door te impliceren dat al veel mensen het product gebruiken, spelen de reclamemakers zowel in op het gevoel 'erbij te willen horen', als op de vermeende risicoreductie die hiervan uit gaat.
-
Getuigenissen: Om de superieure kwaliteit van hun product aan te tonen, gebruiken reclamemakers verklaringen van gewone gebruikers, experts of allebei. Ook worden hiervoor bekende personen gebruikt. In het reclamejargon wordt hiervoor de Engelse term testimonials gebruikt.
-
Actiegeoriënteerd: Door mensen onder druk zetten om snel te kiezen zonder al te veel bedenktijd hopen reclamemakers impulsaankopen te genereren.
-
Associatie: Reclamemakers proberen hun product te associëren met aangename of begeerlijke dingen (bijvoorbeeld bij erotisatie) om hun eigen product even begerig te maken. Hiervoor gebruiken ze modellen, landschappen en ander vergelijkbaar beeldmateriaal.
-
Slogans: faciliteert de herinnering aan het aanbod.
-
Cognitieve stijl: Techniek om mensen op een of meerdere van hun mentale denkstijlen aan te spreken: logisch; pragmatisch; emotioneel of creatief.
-
Aspirationele leeftijd: Door de boodschap te richten op de aspirationele leeftijd van de doelgroep, wordt deze voor de daadwerkelijke doelgroep aantrekkelijker.
-
Teasing: Een techniek waarbij de reclamemakers de nieuwsgierigheid van de consument willen prikkelen, vaak door het geven van een voorproefje: ze doen de consument gissen of verlangen naar het eigenlijke product dat achter de advertentie zit. Deze techniek werkt vaak met symbolen. De teaser is extra effectief als deze tot nadenken aanzet.
-
Buzzen: Door een zogenaamde buzzer een artikel te laten uitproberen, kan deze in zijn omgeving voor mond-tot-mond-reclame zorgen. Zeker bij nieuwe artikelen kan dit snel voor goede naamsbekendheid zorgen.
-
Virals: Een relatief nieuwe techniek waarbij het doel is dat de consument via e-mail de reclameboodschap doorstuurt. Dit kan bijvoorbeeld een grappig filmpje, webspelletje of een prijsvraag zijn. In het laatste geval is doorsturen vaak een vereiste om kans op de prijzen te maken.
Nederland en reclame
De Reclame Code Commissie heeft bepaalde richtlijnen opgesteld voor reclame. Adverteerders zijn echter niet verplicht zich daaraan te houden. Reclame voor tabak is in Nederland wettelijk verboden.
Reclamemedia
Veelgebruikte media voor reclameboodschappen zijn: posters op billboards, folders, advertenties op radio en televisie, dia's of promotiefilms in de bioscoop, banners op internetpagina's, advertenties in kranten en tijdschriften, de zijkanten van trams, bussen, taxi's en auto's, de achterkant van toegangsbewijzen van grote evenementen, reclame aan fietsen; bordjes voor of achter op de fiets en reclame in het wiel zelf. Vrijwel elk voorwerp is in principe geschikt om als reclamemiddel of -drager te fungeren, zelfs kleding (T-shirts bijvoorbeeld) vaak gebruikt in vormen van sport zoals onder andere voetbal, wielrennen of schaatsen. Ook op lichamen (bijvoorbeeld bij kickboksen). Voor het vormgeven van een campagne wordt vrijwel altijd een reclamebureau ingezet. Sluikreclame is eigenlijk een vorm van promotie, omdat het geen directe aanbeveling in zich draagt, hooguit een impliciete: het blijft een subtekst. Het gaat dan om het beschikbaar stellen van producten voor televisieprogramma's of films zodat deze producten zichtbaar en identificeerbaar zijn voor de kijker. Voorbeelden van dit laatste zijn bijvoorbeeld de producten van een bouwmarkt in een klusprogramma, een duidelijk zichtbaar merk op een personal computer, of bepaalde herkenbare versnaperingen. Dit heet wel product placement: bepaalde producten worden immers midden in de uitzending "geplaatst". Product placement is lange tijd verboden geweest op de Nederlandse televisie en radio. De effectiviteit van reclame en marketing in het algemeen is onbewezen. Tegenstanders van reclame wijzen op de natuurlijk behoeften van mensen die tot afname van producten zullen leiden. Voorstanders wijzen op hun beurt op de 'noodzaak' om over nieuwe producten 'informatie' naar buiten te brengen. De televisiereclame werd voorheen beschouwd als het effectiefste kanaal voor massamarketing. Dit vindt nog uiting in de hoge prijzen die omroepen vragen voor de reclamezendtijd tijdens populaire televisie-uitzendingen. Naast deze kostbare vorm van adverteren is het zogenaamde ad-insertion in opkomst in Nederland en België. Deze vorm van televisiereclame maakt promotie van een bedrijf of product ook bereikbaar voor kleinere en minder vermogende ondernemingen. Sinds de opkomst van internet is ook dit medium ontdekt door bedrijven en reclamebureaus. De prijzen van advertentieplekken op het wereldwijde web zijn afhankelijk van de relevantie van de reclame-uiting in relatie tot de rest van de pagina en de populariteit van de pagina. Tegenwoordig is pixeladverteren een zéér snel groeiende markt. Ook via e-mail en mobiele telefoons wordt reclame verspreid. Ongevraagde reclame-uitingen via de e-mail heten spam. Ook in computerspellen kan reclame worden getoond, dit staat met een Engels woord bekend onder de naam in-game advertising.
Reclame komt vaak voor als misleiding. Door de psychologie in reclame weten we vaak niet meer wat echt of onecht is.
Kijken we naar de betekenis van het woord reclame dan vinden we uitleg waar we een beeld kunnen vormen.
Ook mensen kunnen sluizen en doen dat dan zelf in hun hoofd wanneer zij zich via oordopjes volledig afsluiten van de omgeving.
Reclame tekst voor de EP-phone
Supersensationele Oersterke Elsalomons Phone, Of zowel de EP-Phone (een reclame-tekst voor de EP-Phone)
De EP-Phone is werkelijk Supersterk en ongekend en bestand tegen elk stootje. Dus nooit meer een gebroken scherm of uitval van elektriciteit. Nooit meer onaangenaam verrast door storingen, haperingen of onderbrekingen. Er is nu: De Supersensationele Els-salomons EP-Phone, een Phone waarmee de tijd tijdloos zal worden. Er is geen andere Elsalomons EP-Phone op de hele wereld. De orginele EP-phone is dus alleen te fabriceren via stichting Bando. Dit is werkelijk nog nooit eerder voorgekomen. Deze EP-Phone kent een illusionaire werking en heeft de supereigenschap om met wie dan ook ter wereld contact te krijgen. Voor de EP-Phone maakt het zelfs niet meer uit of mensen “in leven” zijn of niet.
Met de Elsalomons EP-Phone kun je werkelijk met iedereen bellen.
Hierbij een paar voordelen van de EP-phone nog even op een rijtje:
- Energiezuinig,
- Werkt ook zonder batterijen of gangbare elektronica.
- Superlicht
- Duurzaam
- Toegerust met de meest geaffecteerde -en uitgebalanceerde weergave-techniek. (JBL* mini power bluetooth box)
- Voldoet aan alle persoonlijke eisen betreffende uiterlijk
* History of: James B. Lansing (JBL)
He founded JBL one year after leaving Altec Lansing as their Vice President of Engineering in 1945. The company was first called Lansing Sound, Inc., from 1 October 1946, and later changed its name to James B. Lansing Sound. The first products were the model D101 15-inch loudspeaker and the model D175 high-frequency driver. The D175 remained in the JBL catalog through the 1970s. Both of these were near-copies of Altec Lansing products. The first original product was the D130, a 15-inch transducer for which a variant would remain in production for the next 55 years. The D130 featured a four-inch flat ribbon wire voice coil and Alnico V magnet. Two other products were the 12-inch D131 and the 8-inch D208 cone drivers.
Kortom de EP-Phone zorgt voor een grote verandering in je leven. De Elsalomons EP-Phone bestaat uit een zeer bijzondere techniek die nog nooit eerder vertoond is. Een techniek die door mij voor het eerst in de wereld geïntroduceerd wordt. Menig ICT-er zal zich over verbazen.
Sensationeel, ja, echt waar! De EP-phone bestaat en is uitgevonden!
Via de EP-phone zal ik aantonen dat de mens beelden nodig heeft om een eigen beeld te vormen.
Maar ook dat de mens erkenning nodig heeft voor de vorming van identiteit.
Ja, de mens heeft echt hele grote behoefte aan identiteit .
Het is niet voor niets topofthemind.
Kom er achter dat ieder mens kwetsbaar is
En dat dit nou juist de charme kan zijn voor een leven op aarde
De mens is helaas te veel in zijn eigen hoofd te veel gaan geloven
En ziet niet meer het verschil in echt en onecht
Betrouwbaar of onbetrouwbaar
Basis = Je kunt beter geloven in een liefde die boven je staat
Een liefde die zonder twijfel al eeuwen lang bestaat .
Een liefde die je het levenslicht heeft gegeven
Een liefde die je nooit in de steek laat.
Een liefde die je energie geeft.
Een liefde die je aan kunt nemen.
Een liefde waarin je kunt geloven en die je werkelijk kunt vertrouwen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb